Mezi základní neopustitelné principy Battleground Europe patří - Rození se v brigádách (brigády obsahují různé seznamy dostupných využitelných jednotek a lze je umístit vrchním velením do měst)
- Rození se v misích (mise slouží k určení konkrétní budovy pro zrození jednotky a zároveň cíle, vůči kterému se bude měřit vzdálenost pro postavení Mobilního pěchotního spawnu zvaného Field Resupply Unit)
Zabírání nepřátelského města ve své nejsložitější podobě začíná - Zničením nepřátelské útočné základny
- Vytvořením mise (ve městě s vlastní brigádou) proti Forward Base (15s)
- Nepřátelské útočné základně, která je umístěna blízko cesty mezi oběma susedícími nepřátelskými městy
- Přepravou do blízkosti nepřátelské Forward Base (4min v závislosti na různé vzdálenosti od 1500m do 3000m)
- Pěšky, náklaďákem nebo na tanku (nikoliv v tanku)
- Rozložení Mobilního pěchotního Spawnu (10s)
- Náklaďákem, nebo v pěchotě velitelem mise
- Vyhozením Forward Base do povětří za pomoci HE náloží jednotky Engineer (2min v závoslosti na počtu inženýrů/náloži)
- Mobil Spawn (FRU) funguje jako náklaďák, v jeho blízkosti se doplňuje jednotkám munice
- Zabrání nepřátelského města
- Vytvořením mise nově postavené vlastní Forward Base proti nepřátelskému městu (15s)
- Přepravou do blízkosti nepřátelské Forward Base (4min v závislosti na různé vzdálenosti od 1500m do 3000m)
- Pěšky, náklaďákem nebo na tanku (nikoliv v tanku)
- Postavení Mobilního pěchotního Spawnu (10s)
- Náklaďákem, nebo v pěchotě velitelem mise
- Přesunem do nepřátelské civilní vlajkové budovy nebo vlajkové budovy (CP) náležící skladišti (1-10 minut v závislosti na umístění vlastního Mobilního pěchotního Spawnu ve vzdálenosti 450m-3000m)
- Pěšky, náklaďákem nebo na tanku
- Zabráním prvního CP (1-8 minut v závislosti na počtu pěšáků uvnitř vlajkové budovy)
- Zabráním všech vlajkových budov typu Army Base, Naval Base, Dock, Air Base (1-8 minut v závislosti na počtu pěšáků uvnitř vlajkové budovy)
- zabírání těchto 4 typů vlajkových budov je podmíněno udržením rozděleného města po dobu nejméně 10 minut, jinak na pořadí nezáleží
- Zabráním všech zbývajících nepřátelských vlajkových budov, pokud nebyla budova v bodě 6 posledním nepřátelským objektem
- Umístění posádky do nově vlastněného města
- Přesunutí spawn listu do nově osvobozeného města (2-40minut v závislosti na tom, zdali se konkrétní brigáda v poslední hodině již jednou nepřesouvala)
- za předpokladu, že mezi body přesunu nestojí nepřátelská Forward Base a je přítomen někdo z vrchního velení s oprávněním pro přesun brigády
Technicky, tyto malé a jednoduché úkony lze provést v nejkratší možné době cca 30 minut, do hry ale vstupují další a další podmínky, které relativně jednoduchou mechaniku zajímavě zesložiťují.
- Bod 2.5. je podmíněn vyhlášením útoku někým z vrchního velení. Od té doby se odpočítává 10 min do možnosti zahájit zabírání prvního vlajkového objektu a po tu dobu je tento záměr již prezentován nepříteli. Velice tedy záleží na tom, zda se nejprve zaútočí a potom vyhlásí útok nebo naopak. Překvapivý útok s pozdější možností zabírat vlajkové budovy může znamenat rozhodující výhodu na začátku boje.
- Provedením zabrání konkrétní vlajkové budovy (v bodě 2.5.), která má stejné jméno v názvu jako město ze kterého vedeme útok, se stane naše vlastní Spawnovací budova, jenž bude čerpat jednotky z brigády našeho města. Poté již není nutné používat Mobilní pěchotní Spawn umístěný nejblíže 450m k nepřátelské budovy
- Přesunutí Spawn listu v bodě 3 je podmíněno vypršením timeru po předchozím přesunutí brigády a vlastnictvím objektů pro vytvoření úplného zásobovacího linku (Army Base, Depot Forward Base, Depot, Army Base)
- Provedením zabrání všech vlajkových budov v bodě 6 se vystrčí nepřátelský brigáda nebo brigády do sousedního nepřátelského (obvykle do města odkud brigáda přišla) města vždy odpovídající svému typu podle objektu.
- V bodě 3 je výjimka pro letecké brigády, které nelze přesouvat do frontového města.
- V bode 1.3.1 a 2.3.1 lze změnit velitele mise na kohokoliv jiného v misi, Mobilní pěchotní Spawn tak může stavět i hráč s free účtem a to aniž by misi sám jako velitel zakládal.
- Mobilní pěchotní Spawn lze každách 10 minut přemístit, pokud nebyl posledních 10 minut přemístěn nebo zničen.
- Všechny brigády jsou zásobené z továren, které lze vybombardovat a tím zpomalit doplňování spotřebovaných jednotek. Stejně tak lze brigádu obklíčit nebo odříznout od továren a omezit tím její zásobování.
- Zničení Forward Base znemožní spawnování v nepřátelském městě a zruší všechny Mobilní pěchotní Spawny vytvoření z ní.
Celé se to hezky psalo a nyní tedy víte, jak zabrat nepřátelské město, které nikdo nebrání. Zkuste ale, když ho někdo bránit bude, to se takových 30 minut může protáhnout i na 48 hodin za postupného obměňování vyčerpaných brigád za čerstvě dozbrojené.
Obrana Forward Base před jejím vyhozením do povětří. |
|